Co má společného bábovka a matematika?

9. 3. 2022

Co má společného bábovka a matematika?

Budete se divit, ale hodně. Přesvědčily se o tom děti ze 2. B.

 

„Nejdříve jsme si připravili suroviny. Rozšlehali jsme vajíčka s cukrem a do toho přidali mouku. Byla super zdravá, protože byla špaldová. Mysleli jsme, že se taková mouka vyrábí ze špalku, ale potom jsme se dozvěděli, že je z pšeničné mouky. Když jsme chtěli přidat mléko, paní učitelka ho ochutnala a zašklebila se. Luky s Kubou si všimli, že je prošlé. Vyslali jsme posly do kuchyně pro nové. Mise se zdařila a pečení pokračovalo.

Než se bábovka upekla, stihli jsme napsat postup, jak se bábovka peče. Ale hlavně jsme počítali. Hlavu nám některým zamotalo, kolik surovin je potřeba na 3, 4 a 5 bábovek. Když jsme si to ale nakreslili, tak to už všichni chápali. Taky jsme hodně používali odhad k tomu, kolik nasypeme třeba mouky nebo cukru do nádoby.

Když už začala bábovka vonět, chtěli jsme vyzkoušet, jestli už je upečená. Zase byli vysláni poslové, tentokrát pro špejle. Dlouho se nevraceli, tak jsme vyslali posly pro posly. Hodně jsme se divili, co to vlastně přinesli. Měřilo to asi 60 cm, jak jsme odhadli, a když jsme to uviděli, začali jsme se strašně smát. Poslové totiž přinesli proutí na pletení košíků, protože ve třídě špejli nenašli. Ale i to nám posloužilo k tomu, abychom zjistili, jestli je bábovka hotová. A byla!

Děkujeme moc paním kuchařkám za mléko, bez kterého by se nám tak dobře nepovedla. Na bábovce jsme si moc pochutnali, a ještě jsme se dozvěděli, odkud pochází všechny suroviny, které v ní byly, a co všechno se z nich dá vyrobit.“

Děti ze 2. B a Lenka Tomancová



blok