5. 2. 2024
Tuto otázku si položily děti ze 4. B poslední lednový den. Měly za úkol přinést si klasické hračky (panenky, autíčka, plyšáky, hry), ale také mobily a tablety. Prováděly průzkum a hodnocení každého z uvedených typů hraček.
První hodinu měly děti za úkol hrát si s klasickými hračkami. Rozdělily se do skupin podle typu hraček a celou hodinu si hrály. Zajímavé bylo pozorovat, že i když některé měly mezi sebou spory, během hry na ně nemyslely a chovaly se k sobě hezky. Děvčata si hrála s panenkami, chlapci hráli Farmáře, Twister nebo šachy, někteří si hráli s autíčky. Přirozeně spolu komunikovali a smáli se.
Při zpětné vazbě padaly názory jako: to bylo super! Vrátili jsme se do doby, kdy jsme byli menší! Hodina strašně pomalu utíkala a užívali jsem si to! Více jsme si spolu povídali!
Další hodinu mohly děti v rámci průzkumu používat elektroniku. Ve skupinkách sdílely data a hrály hry. Děvčata si sedla spolu a využila zajímavou spolužaččinu minitiskárnu a společně si vytiskla několik fotek z mobilu. Při hodnocení hodiny říkala: hodina strašně rychle utekla! Méně jsme si spolu povídali! Lepší byla hodina s hračkami! To byla nejlepší hodina! Já už z hraček vyrůstám, baví mě spíše elektronika.
No a nejzajímavější byla poslední část, kdy děti dostaly otázku, čemu dají přednost. Hračky, nebo mobily? Některé odvážně zvedaly ruku, že raději hračky, dokonce měly i mnoho zajímavých důvodů, proč by tak volily.: více komunikujeme! Rozvíjíme fantazii! Byla sranda! Já si raději hraju s hračkami! Hračky jsou lepší!
A realita? Hádejte, po čem všechny bez výjimky sáhly, když dostaly na výběr, jak stráví posledních patnáct minut hodiny?
Lenka Tomancová
© 2021 Základní škola, Třinec, Slezská 773, příspěvková organizace
Úvodní stránka
Mapa stránek
Kontakty