Cílem testování je zjistit vstupní úroveň vědomostí a dovedností se zaměřením na jejich rozvoj a úroveň klíčových kompetencí, což představuje soubor předpokládaných vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, důležitých pro osobní rozvoj jedince, jeho aktivní zapojení do společnosti a budoucí uplatnění v životě. Aby toto sledování mělo dostatečnou validitu, je zapotřebí žáka testovat v průběhu celého procesu vzdělávání a za stálých podmínek. Stálými podmínkami se myslí především časová pravidelnost testování (ročně), sledování stejných dovedností u všech testů v čase, stejná metodika vyhodnocení testů.
Test se skládá z pěti částí - test z českého jazyka, test z matematiky, test z anglického jazyka, test obecně studijních předpokladů, dotazníkové šetření (motivace k učení, klima na školách, učební styly).
Testování i vyhodnocování probíhá elektronickou formou. Jednotlivé úlohy jsou časově omezeny - test nepřesáhne 80 minut. Odpovědi jsou ukládány do databáze po jednotlivých částech testu. Možnost navrácení žáka po výpadku z testování do posledně uložené části. Logistika žáků k testování je zcela podle potřeb školy.
Výsledky testů (závěrečné zprávy - „odkaz") jsou určeny pro žáka, rodiče žáka, třídního učitele, učitele daného předmětu, ředitele školy. Zprávy jsou generovány okamžitě po ukončení testování - informace jsou dostupné ihned.
Výsledky jsou zvlášť generovány pro:
Žák - pro žáka jsou generovány dvě závěrečné zprávy (stručná zpráva a detailní zprávaM). Zprávy obsahují informace o úspěšnosti žáka v testu, v jednotlivých předmětech i definovaných dovednostech, percentil úspěšnosti žáka vzhledem k celkovému počtu testovaných žáků, vzhledem oboru testované třídy, doporučení pro žáka v každém předmětu.
Rodiče - žáci po obdržení přístupového kódu mohou tyto své výsledky prezentovat rodičům.
Učitelé - pro učitele jsou generovány také dvě závěrečné zprávy, stručná zpráva za otestovanou třídu a detailní zpráva za otestovanou třídu obsahují výsledky celé otestované třídy; jednotlivé úspěšnosti žáků v testů, předmětech i definovaných dovednostech; celkový percentil třídy; percentil třídy v rámci oboru.
vyučovací hodina |
od |
do |
---|---|---|
0. | 7:00 | 7:45 |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:55 | 9:40 |
3. | 10:00 | 10:45 |
4. | 10:55 | 11:40 |
5. | 11:55 | 12:40 |
6. | 12:50 | 13:35 |
7. | 13:45 | 14:30 |
8. | 14:40 | 15:25 |